Kofein može biti delotvoran u zaštiti očnog sočiva od oštećenja koja naposletku mogu dovesti do stvaranja mrene...
Istraživači sa Univerziteta u Marylandu su pretpostavili da kofein može sprečiti intraokularni razvoj reaktivnih vrsta kiseonika u očnom sočivu i posledično oštećenje tkiva.
Tim je proučavao oksiradikalne učinke in vitro na način da su posmatrali očna sočiva miševa u mediju koji je izložen UVA, u prisustvu kinurenina sa i bez kofeina. In vivo istraživanja su sprovedena na miševima sjedinjavanjem kofeina sa galaktozom u njihovoj prehrani. U oba slučaja, utvrđeno je da kofein deluje delotvorno u zaštiti očnog sočiva od oštećenja.
Kao što je izvešteno, "Ovi učinci kofeina nisu poznati otpre i stoga se smatraju vrlo zanimljivim s obzirom na relativno visoku zastupljenost kofeina u popularnim pićima." Dodatna istraživanja su u toku kako bi se utvrdio farmakološki značaj ovog istraživanja.
Udruženje za istraživanja u optici i oftalmologiji (Arvo) je najveća istraživačka organizacija u tom području u svetu. Obuhvata oko 12.500 istraživača vida i očiju iz više od 80 zemalja. Arvo potiče i pomaže istraživanja, obuke, publikacije i razmenu znanja u optici i oftalmologiji. Za više informacija, posetite http://www.arvo.org. Svi radovi prihvaćeni za prezentaciju na Arvo godišnjem sastanaku predstavljaju neobjavljene podatke i rezultate.
Preuzeto iz: www.health.am
| Komentari |
|








